Підручники автора: Володін В.В.

Информ 9кл Володина

Вступ

Шановні дев’ятикласники! Сподіваємося, що ви з величезним нетерпінням очікували цього навчального року, щоб почати вивчати дуже цікаву науку — інформатику. Підручник, який ви тримаєте в руках, допоможе вам у цьому захоплюючому, але дуже нелегкому процесі навчання.

Оскільки в сучасному інформаційному суспільстві кожні кілька років змінюються як самі комп’ютери, так і створене для них програмне забезпечення, ми побудували процес навчання так, щоб ви змогли опанувати базові поняття інформатики та засвоїли основні практичні способи та методи роботи. Лише за цих умов ви зможете надалі самостійно опановувати сучасну техніку та найновіше програмне забезпечення.

Навчальний матеріал параграфів поділено на окремі блоки, кожен з яких закінчується запитаннями «Перевірте себе». Уважно опрацювавши наведений у блоці теоретичний матеріал, радимо вам обов’язково відповісти на них. У разі коли це викликає певні труднощі, ще раз опрацюйте теоретичний матеріал поточного блока (можливо, доведеться шукати відповіді на запитання й в інших блоках цього параграфа або навіть і розділу).

Жирним курсивом та символом ■ у тексті параграфів виділено основні означення та правила, на які треба звернути особливу увагу, вивчаючи теоретичний матеріал.

Якщо навчальний матеріал блока має навчити вас виконанню практичних завдань з різноманітним програмним забезпеченням, його позначено ••••••••••.

Лише повністю опанувавши теоретичний матеріал, радимо вам переходити до виконання навчально-тренувальних завдань, наведених укінці кожного параграфа. Завдання за складністю умовно поділено на три рівні: завдання базового рівня, середнього (їх позначено символом * біля номера завдання) та високого (творчого) рівня (на завдання цього рівня складності вказує символ **). Сподіваємося, вам буде цікаво виконувати всі завдання, але не варто робити це за один раз. Найкраще розподілити роботу з навчально-тренувальними завданнями на кілька днів, готуючись до чергового уроку інформатики протягом усього навчального тижня.

У підручнику наведено завдання 12 практичних робіт, які ви повинні виконати протягом поточного навчального року. Ці завдання теж різнорівневі, тому кожен з вас зможе обрати прийнятний для себе на цей момент рівень складності пропонованих завдань. Проте лише виконавши їх усі, ви можете бути впевнені, що набули основних практичних навичок роботи із сучасним програмним забезпеченням.

Створюючи цей підручник, ми намагалися зробити все можливе для того, щоб вивчати з його допомогою інформатику було цікаво та корисно всім учням — і тим, хто лише починає вивчати інформатику, маючи для цього лише один урок на тиждень, і тим, хто опановує цей предмет не перший рік або має два чи більше уроків на тиждень. Саме для таких учнів у підручнику наведено навчальний матеріал у рубриці «Дізнайтеся більше». Проте опанувати його можуть усі охочі, опрацьовуючи наведені тексти та виконуючи пропоновані завдання після вивчення базового матеріалу курсу. Тому ми розмістили матеріали цієї рубрики в робочому зошиті (РЗ) та на нашому сайті.

Видатний учений Ісак Ньютон стверджував, що «приклади повчальніші за правила», тому ми пропонуємо вам не лише вивчати базові означення, правила та закони, а пройти шляхом справжнього дослідника — самостійно дослідити явища та процеси навколишнього світу, узагальнити власні спостереження та експериментально отримані результати, установити певні закономірності та переконатися в їх справедливості. Для досягнення цієї мети пропонуємо вам виконувати експериментально-дослідні роботи, які ви побачите в більшості параграфів. Хоч їх виконання й необов’язкове, ми сподіваємося, що кожен з вас захоче стати першовідкривачем сучасної інформатики.

Курсивом виділено назви основних елементів інтерфейсу програмних продуктів, розглянутих у підручнику.

Синім кольором виділено номери завдань, пропоновані для домашньої та самостійної роботи.

Бажаємо вам цікавого та успішного навчання, найкращих результатів, прагнення змінювати на краще себе та світ навколо вас!
Автори